トピックス
【Important/重要】新型コロナウイルス感染症対策としてのテレワークの活用について:学際研(通知)
2020.04.08
通知日:2020.04.07
Dear FRIS members,
One infected student of Tohoku University was confirmed on April 5.
I highly encourage telework to the FRIS members because there is a concern that the spread of the new coronavirus infection will continue.
Points to note of telework are as follows.
I highly encourage telework to the FRIS members because there is a concern that the spread of the new coronavirus infection will continue.
Points to note of telework are as follows.
1. In case you conduct telework, you have to offer to FRIS administrative office and obtain the permission of the institute director.
2. In case you conduct telework, you have to operate information systems appropriately.
3. In case you use your own PC for telework, you cannot handle personal information without the permission of the institute director.
And also, you have to take measures to prevent information leakage.
And also, you have to take measures to prevent information leakage.
4. You have to pay maximum attention to prevent third parties from viewing and/or copying business files.
In case you printed out buisiness files, you have to shred them promptly after work.
In case you printed out buisiness files, you have to shred them promptly after work.
5. Telework is performed in units of one day.
6. You have to bear the costs for telework, e.g. utility cost, communication cost, and so on.
7. Attendance record is the same as regular work.
Application form for telework-----------
【Name】
【Start date of telework】
【Scheduled end date of telework】
【Which device computer do you use during telework?】
University-owned / personal
University-owned / personal
【Do you use virtual client system of TU during telework?】
Yes / No
Yes / No
-----------------------------------------------
教職員各位
学際科学フロンティア研究所長
新型コロナウイルス感染症対策としてのテレワークの活用について(通知)
本学において4月5日に学生1名から感染者が確認され、今後も新型コロナウイルス感染拡大が懸念される状況下において、本研究所では教職員のテレワーク活用を強く推奨し、下記のとおりの取り扱いといたします。
詳細は添付をご確認ください。
詳細は添付をご確認ください。
1.テレワークに当たっては、学際研事務室総務担当に申し出て、研究所長の許可を得ること。
2.テレワークに当たっては、情報システムを適切に運用すること。
3.個人が所有するコンピュータを使用して業務を行う場合、部局実施責任者の許可を受けずに個人情報を取り扱ってはならない。
また、情報の漏えいを防ぐための対策を行わなければならない。
4.教職員は、業務ファイルを第三者が閲覧、コピー等しないよう最大の注意を払わなければならない。
(業務ファイルを印刷した場合には、業務終了後は速やかに裁断廃棄すること)
5.テレワークは 1 日を単位として行うものとする。
6.テレワークに伴って発生する光熱費、通信費等の費用は、教職員の負担とする。
7.出勤簿の取扱いについては、通常の勤務と同じとする。
2.テレワークに当たっては、情報システムを適切に運用すること。
3.個人が所有するコンピュータを使用して業務を行う場合、部局実施責任者の許可を受けずに個人情報を取り扱ってはならない。
また、情報の漏えいを防ぐための対策を行わなければならない。
4.教職員は、業務ファイルを第三者が閲覧、コピー等しないよう最大の注意を払わなければならない。
(業務ファイルを印刷した場合には、業務終了後は速やかに裁断廃棄すること)
5.テレワークは 1 日を単位として行うものとする。
6.テレワークに伴って発生する光熱費、通信費等の費用は、教職員の負担とする。
7.出勤簿の取扱いについては、通常の勤務と同じとする。
テレワーク申請フォーム--------------------------------------------
氏名:
テレワーク開始希望日:
テレワーク終了予定日:
使用するPC:本学所有PC / 個人PC
仮想クライアント利用の有無:有り / 無し
テレワーク開始希望日:
テレワーク終了予定日:
使用するPC:本学所有PC / 個人PC
仮想クライアント利用の有無:有り / 無し
※仮想クライアントについて:居住部局等で利用申請していなければ「利用無し」となります。
※テレワーク活用にあたり、メンター教員の先生にもご相談ください。
※テレワーク活用にあたり、メンター教員の先生にもご相談ください。
---------------------------------------------------------------------